Azja i Australia: nasze osobiste TOP3

Jesteśmy już rok w podróży dookoła świata! Azja i Australia za nami, drugie pół świata jeszcze przed nami. 🙂 Z tej okazji chcieliśmy zrobić małe podsumowanie i pokazać Wam nasze ulubione miejsca w każdym odwiedzonym przez nas kraju. Zacznijmy od początku…

>>> AZJA <<<

Indie

1.Varanasi

Esencja Indii. Varanasi to mieszanka chaosu i duchowości Hindusów. Ludzie są tam inni niż w pozostałych częściach kraju – pomocni, uśmiechnięci, szczerzy i nie nagabują do kupna wszystkiego. Ciekawe, wąskie uliczki na Starym Mieście, street art, świątynie, kolorowe sklepiki, smaczne jedzenie, charakterystyczni sadhu no i sławna, święta rzeka Ganges.

varanasi
Ghaty nad rzeką Ganges – Varanasi, Indie

2. Hampi

Hinduskie świątynie z XII wieku położone w niezwykle malowniczym miejscu, wśród setek tysięcy wielkich głazów. Spokojne, ciche miasteczko. Ruch drogowy został w nim zakazany – można odpocząć od wszędobylskich w Indiach klaksonów. Hampi jest znane z przepięknych zachodów słońca.

hampi
Wielkie głazy i stare świątynie – z tego znane jest Hampi w Indiach

3.Munnar

A właściwie pola herbaciane w okolicach Munnaru. Jest to górski teren znany na całym świecie z upraw herbaty. Niekończące się serpentyny ścieżek, punkty widokowe z zapierającymi dech w piersiach panoramami i wielkie wodospady.

munnar
Pola herbaty przy Munnar, Indie

Tajlandia

1.Koh Mook

Malutka wysepka w południowej Tajlandii, dobre miejsce na ucieczkę od całego świata. Znajduje się tam Emerald Cave, czyli jaskinia dostępna tylko od strony wody (i to tylko przy odływie!), w której jest ukryta plaża. Zdecydowanie najlepsze miejsce w Tajlandii, wg nas. 🙂

koh mook
Jaskinia Emerald na wyspie Koh Mook, Tajlandia

2.Krabi (okolice plaży Railay)

Wysokie, wapienne klify wybijające się z turkusowej wody. Jedno z niewielu miejsc, gdzie możesz zobaczyć tradycyjne, tajskie łodzie – longboats. Dżungla, białe plaże i ukryta laguna – idealne miejsce na urlop! Uwielbiamy Krabi!

krabi
Longboat i skały – Krabi, Tajlandia

3.Bangkok

Niby duże miasto (a jak wiecie, takich zazwyczaj unikamy), ale bardzo przypadło nam do gustu. Bangkok to dobry punkt do rozpoczęcia azjatyckiej przygody. Tu cywilizacja miesza się z egzotyką. Mnóstwo miejsc do zobaczenia i fantastyczni ludzie. Do tego niskie ceny!

bangkok tajlandia
Jedna ze światyń w Bangkoku, Tajlandia

Malezja

1.Mulu (na wyspie Borneo)

Odcięta od świata osada w środku dżungli, sławna ze swych ogromnych jaskiń. Deer Cave jest drugą co do wielkości jaskinią na świecie! Mulu to idealne miejsce dla zapalonych speleologów – w cenie 200-500 zł można wybrać się na tzw. „adventure caving”, czyli kilkunastogodzinny trekking po jaskini z przewodnikiem, często z pływaniem w podziemnych rzekach. Przygoda!

mulu
Wejście do drugiej co do wielkości jaskini na świecie – Deer Cave, Mulu, Malezja

2.Wyspy Perhentian

Najbardziej rajskie wyspy, jakie odwiedziliśmy w Azji Pd.-Wsch. Najładniejsze plaże, brak dróg na wyspach i okazałe rafy koralowe. Mnóstwo opcji na nurkowanie/snorklowanie za małe pieniądze. Ogromne żółwie i rekiny na wyciągnięcie ręki!

wyspy perhentian
Idealnie czysta woda to jeden z największych plusów wysp Perhentian, Malezja

3.Kuala Lumpur

Zachwycające, wysoko rozwinięte miasto z Petronas Towers w tle. Setki galerii handlowych, wieżowców i rynków z chińskimi podróbkami. 😉

petronas towers
Petronas Towers – Kuala Lumpur, Malezja

Singapur

1.Gardens by the bay

Supertrees, wielki park, skyway oraz konserwatorium z egzotyczną roślinnością i sztucznym wodospadem – to tylko najważniejsze atrakcje parku. Must see w Singapurze.

super trees
Supertrees w Gardens by the Bay – Singapur

2.Chinatown

Tętniące życiem uliczki, rzędy tanich restauracji, hoteli i markety uliczne. Skupisko turystów i miejscowych.

chinatown singapore
Lampiony zdobiące ulice w Chinatown, Singapur

3.Collyer Quay

Zdecydownie polecamy spacer nocną! Będziecie mieć niesamowite widoki na oświetlone nocą wieżowce i sławną, singapurską fontannę – lwa.

Collyer Quay
Collyer Quay w Singapurze

Indonezja

1.Wulkan Ijen

Niepowtarzalne widoki! Turkusowe, siarkowe jezioro w kraterze wulkanu. Można do niego zejść i poczuć się jak na księżycu – w środku Ijen nie ma roślinności tylko pył i bryły siarki. Cały trekking zaczęliśmy w nocy żeby móc zobaczyć tzw. blue fires, czyli niebieskie płomienie. Idealne miejsce na romantyczny wschód słońca.

wulkan ijen
W kraterze wulkanu Ijen – Jawa, Indonezja

2.Wulkan Bromo i jego okolice

Kolejny wulkan, lecz całkowicie inny od poprzedniego. Bromo otoczony jest wielką kalderą o średnicy 10 km, w której znajduje się świątynia hindu i… tony pyłu wulkanicznego. Jedyne miejsce na świecie, gdzie można spotkać społeczność Tengger.

bromo indonezja
Okolice wulkanu Bromo – Jawa, Indonezja

3.Lombok

Słyszeliśmy, że tak właśnie wyglądały plaże na Bali zanim zaczęli masowo napływać tam turyści. Lombok zachwyca swoją dzikością, spokojem i nieodkrytym jeszcze wybrzeżem. Uciekliśmy na skuterze od turystycznych miejsc i odkryliśmy prawdziwe piękno wyspy.

Kuta Lombok
Tradycyjne łodzie w Kuta Lombok, Indonezja

Japonia

Tu wyjątkowo nie będzie TOP3, a TOP5. Dlaczego? Japonia jest tak piękna, tak nam się podobała, że nie zdołaliśmy wybrać tylko 3 najlepszych miejsc. Było trudno nawet z tymi pięcioma. 😉

1.Kioto

Centrum kulturalne Japonii. To tu, w Kioto, wypatrzyliśmy po raz pierwszy gejszę, zobaczyliśmy tradycyjną zabudowę i świątynie czy odwiedziliśmy sławne japońskie ogrody. To tu Japonia odchyliła nam rąbka tajemnicy i pozwoliła się w niej zakochać. 🙂

kyoto japonia
Sławne czerwone tori w Fushimi Inari-taisha – Kyoto, Japonia

2.Gorące źródła Kawayu

Źródła znajdują się w samym centrum 70-kilometrowego trekkingu Kumano Kodo. Doszliśmy tam pieszo i… zostaliśmy na tydzień, bo szalejący tajfun nie pozwolił nam kontynuować treku. I dobrze. Codziennie chodziliśmy nad rzekę, gdzie układaliśmy z kamieni swój własny dołek, do którego napływała gorąca woda geotermalna. Można było leżeć w cieplutkim baseniku i napawać się takimi oto widokami. 🙂

kawayu onsen
Rzeka Kawayu ze źródłami geotermalnymi – Kumano Kodo, Japonia

3.Tokio

Ogromne, 13-milionowe miasto. Miejsce, gdzie ultranowoczesność idealnie współgra z tradycją. Neonowe reklamy, wieżowce, podziemne centra handlowe, a obok stare świątynie, kobiety w kimono i kwitnące wiśnie.

tokyo japonia
Tokio nocą, Japonia

4.Kamikochi

Osada górska położona w samym centrum Alp Japońskich. Punkt startowy do trekkingów na pobliskie 3-tysięczniki. Raj dla miłośników gór i… fotografów!

kamikochi
W drodze na szczyt Mae Hodaka-dake (3090m n.p.m.) – Kamikochi, Japonia

5.Mt.Fuji

Najwyższa góra Japonii – 3776 m n.p.m. Zapamiętamy ją na pewno, bo weszliśmy na nią nielegalnie. 😀 Było poza sezonem, ale chęć zdobycia szczytu wygrała. Można powiedzieć, ze wbiegliśmy na szczyt, bo tak ogromną wysokość pokonaliśmy w 3 h. Musieliśmy zdążyć na ostatni autobus do miasta…

mt fuji japonia
Widok na Mt.Fuji znad jeziora Kawaguchi – Kawaguchiko, Japonia

Hongkong (Chiny)

1.Wzgórze Victoria

Żeby na nie wejść pokonaliśmy najpierw najdłuższy na świecie (!) system ruchomych schodów – w sumie 800 metrów, a później jeszcze przespacerowaliśmy 2 km po całkiem sympatycznym parku-dżungli. Widoki z góry oszałamiające, widać calutki Hongkong.

victoria hong kong
Panorama Hongkongu ze wzgórza Victoria

2.Aleja Gwiazd

Promenada nad zatoką Victoria, gdzie można znaleźć pamiątkową gwiazdę Bruce Lee. Idealne miejsce do fotografii wieżowców na wyspie Hongkong.

aleja gwiazd hong kong
Widok na wyspę Hongkong z Alei Gwiazd

3.Mong Kok

Tysiące neonowych reklam, uliczne markety, setki sklepików i tłumy ludzi – to tutaj zobaczyliśmy jak naprawdę wygląda tętniący życiem Hongkong!

mong kok hong kong
Market uliczny w dzielnicy Mong Kok

Kambodża

1.Angor

Kamienne budowle z czasów Imperium Khmerskiego ukryte w dżungli. Niektóre pełne turystów, niektóre ciche, opuszczone i zapomniane. Znajduje się tam Angor Wat i świątynia Ta Prohm – rozsławiona w filmie Tomb Raider.

angor wat
Brama do jednej ze świątyń kompleksu Angor – Siem Reap, Kambodża

2.Koh Rong Samloem

Czuliśmy się tam trochę jak Robinson Crusoe na bezludnej wyspie – szczególnie na zachodnim wybrzeżu. Szukacie plaży jak z obrazka? Idealnie czystej, turkusowej wody, palemki i dżungli za plecami? Jedźcie na Koh Rong Samloem!

koh rong samloem
Plaża na wschodnim wybrzeżu wyspy – Koh Rong Samloem

3.Markety uliczne w Phnom Penh

Udaliśmy się tam niekoniecznie na zakupy. Po prostu jest to dobre miejsce na podpatrywanie życia lokalnych ludzi. Chaos, brud, tłumy. Mięso i ryby ćwiartowane na asfalcie, staruszki sprzedające ręcznie robione ubrania czy salon fryzjerski składający się z jednego krzesła postawionego na ulicy – wszystko to szokuje i zarazem ciekawi.

markety w phnom penh
Na ulicznym markecie w Phnom Penh, Kambodża

Filipiny

1.El Nido (wyspa Palawan)

Nasz nr 1 na świecie jeśli chodzi o plaże. Zwiedziliśmy już ponad 30 krajów i nigdzie nie widzieliśmy tak cudownych zatoczek, klifów i lagun!

el nido filipiny
Island hopping przy El Nido, Filipiny

2.Moalboal (wyspa Cebu)

Samo miasteczko nie zachwyca – prawdziwe piękno ukryte jest pod wodą! Mowa o rafach koralowych pełnych kolorowych rybek. Można też tu ponurkować z rekinami, żółwiami czy w ławicach sardynek.

moalboal filipiny
Nemo z Moalboal 😉 – Cebu, Filipiny

3.Czekoladowe Wzgórza (wyspa Bohol)

Setki brązowych, identycznie uformowanych wzgórz. Miejsce wyjątkowe, stanowczo warte odwiedzenia.

czekoladowe wzgórza
Czekoladowe Wzgórza na wyspie Bohol, Filipiny

>>>AUSTRALIA <<

1.Uluru i Kata Tjuta

Najsławniejszy park narodowy w Australii – teraz wiemy czemu. Wielkie formacje skalne porażają swoim ogromem!

uluru australia
Uluru – najsławniejszy monolit na świecie

2.Coober Pedy

Miasteczko na pustyni, w którym ludzie żyją pod ziemią… Jest tak gorąco, że domy, sklepy, a nawet kościoły budowane są głęboko w ziemi. Na ulicach znaleźliśmy mnóstwo wraków aut z lat 70-tych czy 80-tych. Ludzie niezbyt przyjaźni. Wszystko to wyglądało jak z horroru.

coober pedy
Nietuzinkowe miasteczko Coober Pedy, tu ludzie żyją pod ziemią!

3.Great Ocean Road

Malownicza trasa wiodąca wzdłuż wybrzeża. Klify z Twelve Apostles na czele, plaże doskonałe do surfingu, prawdziwe lasy deszczowe w parku narodowym Great Otways oraz ukryte wodospady. Aż chce się tam wrócić!

dwunastu apostolow
Dwunastu Apostołów – jedno z najbardziej znanych miejsc na Great Ocean Road

Zdecydowanie Azja i Australia zrobiły na nas olbrzymie wrażenie. Zobaczyliśmy tam setki wspaniałych miejsc i poznaliśmy niesamowitych ludzi. A Wy byliście w opisanych przez nas krajach? Dodalibyście coś do naszego rankingu?